Home

نبطشية

معلومة أمنية

اكتشف الفيديوهات القصيرة المتعلقة بـ نبطشي على TikTok. شاهد المحتوى الشهير من المبدعين التاليين: شعوزة النبطشي(@googlmasr1), شركة حموده لتصوير(@hamoudavideo), احمد عبدربه(@me5adj), ابن المنيا ابو مهدي(@dyj14rmyq9uw), Hassanin Moharam(@hassaninmoharam) شوف 3 نبطشيه افراح مشهورين فى تحدى ومقطعين بعض قدام المعازيم وشوف مين فاز فيهم مع كريم ناعوس. تشغيل. تحميل. فرح اخت شهد بتقول كلام والشويش مكسوف من. كورونا مش النهاية امبارح كنت في نبطشيه في المستشفى، وربنا بعتلي حالتين أو بمعني اصح درسين ربنا بعتهملي في وقت معين هفضل افتكر فيهم لحد ما اموت

قاموس معاجم: معنى و شرح نبطشية في معجم عربي عربي أو قاموس

معجم - نبطشي

اكتشف الفيديوهات القصيرة المتعلقة بـ احنا ربع بس على TikTok. شاهد المحتوى الشهير من المبدعين التاليين: Shhhhhh(@xcvo09), <3(@revxlli), a(@wyarasch), k(@llf6xll), n_a583(@n_a5836). استكشف أحدث الفيديوهات من علامات هاشتاج: #احنا, #احنا_نبطشيه_بس_صنايعيه 2,355 Likes, 155 Comments - Amina (@aminasingereg) on Instagram: انهارده الذكرى السنوية السابعة عشر لوفاة أبويا حبيبى الراجل اللى اتعلمت منه كل حاجة حلوة علمن Post: #1 Title: سادي نبطشية Author: عليش الريدة Date: 04-08-2017, 05:33 AM 04:33 AM April, 08 2017 . سودانيز اون لاين عليش الريدة- مكتبتى رابط مختصر. تقريبا الدكاترة بقولوا روتيشن ،وللا شنو كدا ماعارف.

كلام نبطشية افراح مدونة ينبو . أوس أوس نبطشى أفراح فى مسلسل الفرح فرحنا - اليوم السابع فريق عمل شبكة اخبار مصر أرسل بريدا إلكترونيا سبتمبر 4, 202 مسلسل الفرح فرحنا بطولة أوس أوس، ويزو، محمد ثروت. كتاب الإنس والجبس - أحمد عاطف. في مثل بيقول اللي يعيش ياما يشوف . أنا بأكدلكم ان اللي قال المثل ده كان دكتور عظام قاعد في نبطشية الطوارئ بتاعته في المستشفى. يعني مثلا حصل حاجه كدا وأنا قاعد. arabdict Arabic-German translation for Bereitschaft , our online dictionary provides translation, synonyms, Example and pronunciation, ask questions, get answers from. توالت ردود الفعل الساخرة على خطاب الرئيس المصري عبدالفتاح السيسي أمس. ساعة ونصف من الكلام، استخرج منها المصريون سخرية وكوميكس تُحقق الاكتفاء الذاتي، كما كتب أحد المغردين أحيت الفنانة المصرية أمينة ذكرى وفاة والدها، ونشرت صورة نادرة له عبر حسابها الخاص على أحد مواقع التواصل الإجتماعي، وعلقت عليها قائلة: النهار

See Tweets about #نبطشيه on Twitter. See what people are saying and join the conversation Contextual translation of نبطشيه into English. Human translations with examples: MyMemory, World's Largest Translation Memory

وأضاف أن المتهمين اعترفا فى التحقيقات بأنهما كانا يعملان نبطشية فى الأفراح الشعبية، واتجها إلى عمل فيديو كليب للشهرة والغناء فى الأفراح الشعبية بدلا من عملهم نبطشية للشهرة، بينما. وفاة طبيب في نبطشية بمعهد القلب استمرت لـ36 ساعة متواصلة الإثنين 29/يوليو/2019 - 08:38 م 7/29/2019 8:38:00 PM طباعة شار استلمت الشغل وأول نبطشيه ليا كانت إني أمر على الحالات الإيجابية المحجوزة عندنا في العنبر. لبست وأنا مش مدركة إزاي هأقدر أستحمل كل اللبس ده ومش ماسك واحد دول اتنين وفي عز الحر وكمان فوقهم الـ.

تحميل الإنس والجبس pdf أحمد عاطف في مثل بيقول اللي يعيش ياما يشوف أنا بأكدلكم ان اللي قال المثل ده كان دكتور عظام قاعد في نبطشية الطوارئ بتاعته في المستشفى.. قاموس اللهجة المصرية. عدد المتكلمين: ~76 مليون نسمة. عدد المصطلحات: 910 مصطلح. الكلمات العبارات الأمثال الشعبية قاموس معاجم: معجم عربي عربي وقاموس عربي عربي للبحث عن معاني الكلمات العربية في أفضل و أشمل معاجم اللغة العربية مثل لسان العرب وقواميس الترجمة من العربية الى للغات الأخر للحرب عندي نبطشيه @@@ وديوك يوم الدجاج يكش تأخذ على الحوش ورديه @@@ وتمنع ضباع الخلا مدش ستين منهم فداويه @@@ وقايد عشاري فصورة وحش جنكيز والام روميه @@@ اعور محنك ضرير اطر

«نبطشية» الإذاعة المصري اليو

إحنا نبطشية بس صنايعية - المبدع ماجد الكدواني من فيلم

  1. تفاصيل انسحاب إيهاب توفيق من مهرجان نجم العرب بسبب مقدمة الحفل: نبطشية أفراح الثلاثاء ، 23 نوفمبر 2021 الساعة 04:50 (أحداث نت/ رولا محمد/ متابعات
  2. فى مثل بيقول اللى يعيش ياما يشوف. أنا بأكدلكم ان اللى قال المثل دا كان دكتور عظام قاعد فى نبطشية الطوارىء بتاعته في المستشفى يعنى مثلا حصل حاجة كدا وانا قاعد فى إحدى النبطشيات عجيبة جدا ،..
  3. Nabatsheya-نبطشية. 1.0.0 for Android | 0 Reviews | 0 Posts. Nabatsheya team. Pobierz APK (1.9 MB) Versions. Wykorzystaj Aplikację APKPure do aktualizacji 1Nabatsheya 2, szybciej, za darmo i bezpiecznie ze swoich danych internetowych..
  4. صحة الشرقية: المحافظ أحال أفراد نبطشية الأمن في واقعة مستشفى الحسينية للتحقيق الأحد 03/يناير/2021 - 10:09 م 1/3/2021 10:09:53 P
  5. Download Nabatsheya-نبطشية App 1.0 for iPad & iPhone free online at AppPure. Get Nabatsheya-نبطشية for iOS latest version. Patient handover can be a burden on the on-call doctors especially with the growing number of patients and complexity of health care service provided, A lot of effort is spent on the paperwork that may be thrown in the trash and rewritten again every shift, Our.
  6. إيهاب توفيق: مقدمة الحفل أخذت دور نبطشية الأفراح موقع الموقع أرسل بريدا إلكترونيا 23 نوفمبر 2021 . 12:28 مساءً فيسبوك تويتر لينكدإن ماسنجر ماسنجر واتساب تيلقرام ڤايبر لاين مشاركة عبر البريد.

اكتشف أشهر فيديوهات نبطشي TikTo

قال الدكتور هشام مسعود، وكيل وزارة الصحة بالشرقية، إن جميع المستشفيات بها خطوط سير تشمل المصابين بفيروس 'كورونا'، وغير المصابين، مشددًا على أن شركة. تفاصيل انسحاب إيهاب توفيق من مهرجان نجم العرب بسبب مقدمة الحفل: نبطشية أفراح قبل 13 دقيقة . سر المفاجأة التي كشفتها لميس الحديدي بشأن ليلة طلاق ياسمين عبد العزيز من أحمد العوضي قبل 18 دقيقة

كلام نبطشية افراح مدونة ينبو

أمرت نيابة شرق القاهرة، بإشراف المستشار إبراهيم صالح المحامى العام، بحبس أشهر نبطشية، للأفراح الشعبية وهما سيكو والسيد حسن الشهير بـ أفندينا 4 أيام على ذمة التحقيق. «نبطشية فرفشة».. «خلود» ممرضة تغني وترقص داخل مستشفى على أغاني حكيم منذ 15 دقيقة.

كورونا مش النهاية امبارح كنت في نبطشيه في المستشفى، وربنا

  1. قالت الدكتورة كوثر محمود، نقيب التمريض، إن عدد المتقدمين على معاهد وثانوية التمريض يزيد 3 أضعاف عن المطلوب، لافتة إلى أن الأهالى تؤهل أولادها.
  2. arabdict Arabic-German translation for نبطشية , our online dictionary provides translation, synonyms, Example and pronunciation, ask questions, get answers from experts, and share your experience.
  3. كشف أحد نبطشية الأفراح، بعضًا من أسرار أفراح الجمعيات، والأسس التي تدار بها هذه الفعاليات في مختلف محافظات مصر. وقال «أحمد»، نبطشي أفراح في محافظ
  4. تداول نشطاء مواقع التواصل الإجتماعي فيدويهات لأصغر نبطشي في مصر ويدعي الالماني تحت إسم وصف الصبية تضمن إيحاءات جنسية وألفاظ خادشة للحياء العام إنتاج شركة تطلق علي نفسها إسم شركة كبري لإنتاج الاغاني والفيديو كلي
  5. الانتظام في مواعيد النوم والاستيقاظ حتى في عطلة نهاية الأسبوع. شرب كميات أقل من المياه قبل النوم. الحد من تناول الكافيين وخاصة في وقت متأخر بعد الظهر أو في المساء. الإقلاع عن التدخين والكحول.
  6. مروان ويمسك ايدها ويسير بها الى سيارته . وانا قولتلهم انى عندى نبطشيه وهبات فى المستشفى حوريه . اشطا بس احنا ريحين فين مروان . اكتر حته انتى بتحبى تروحيها حوريه . ايه هيا مروان . مفاجئ

الانس والجبس (19,313 كتاب). اذا لم تجد ما تبحث عنه يمكنك استخدام كلمات أكثر دقة. # أحمد عاطف الإنس والجبس # الانس و الجبس # جاك بالانس # فندق بالانس # مصباح الانس # نيو بالانس # شلة الانس # نمو الإنس # الانس الجليل # الأنس درجات. حمحم عم احمد واردف بقلق: ليلى بتصل بيها تليفونها مغلق، انا عارف انها في المستشفى ووراها نبطشية، بس انا منبه عليها متقفلش تليفونها، وهي اول مرة يحصل كدا ومش تطمني عليها لما تكون مطبق فى النبطشية يومين ويجيلك اتنين مخد رات 臘

عبارات أفراح - موضو

  1. أحيت المطربة أمينة ذكرى وفاة والدها، ونشرت صورة نادرة له عبر حسابها على إنستجرام. وعلقت: النهارده الذكرى الثانوية السابعة عشر لوفاة أبويا حبيبى الراجل اللى اتعلمت منه كل حاجة حلوة علمنى الحب.
  2. #زلزال انا كل مره يحصل زلزال ابق نبطشيه في الشغل ويكون وقت تشفيتي وابق نايمه ولما السرير يتهز اقول دا شغل عفاريت واقرا قران وانام تاني ️ — Doaa Magdy (@DoaaMagdy74) January 11, 202
  3. بالصورة - أمينة تحيي ذكرى وفاة والدها. أحيت الفنانة المصرية أمينة ذكرى وفاة والدها، ونشرت صورة نادرة له عبر حسابها الخاص على أحد مواقع التواصل الإجتماعي، وعلقت عليها قائلة: النهارده الذكرى.
  4. API de tradução; Sobre o MyMemory; Entrar.

الحكاية دي هانقلها زي ما هي كدا دكتور احمد كهربا ببيقول

  1. الخبراء. الطب الشرعي. الشهر العقاري. وجدير بالذكر أن ممثلي الخبراء في المصلحة قد التقوا بوزير العدل في شهر أغسطس الماضي، وطالبوا خلال اللقاء صرف بدل جهود غير عادية، وقد وافق المستشار أحمد الزند على صرف البدل عن أشهر.
  2. Get in touch with Aya Samir (@ayasamir12) — 1605 answers, 409 likes. Ask anything you want to learn about Aya Samir by getting answers on ASKfm
  3. كل العالم يتخمد الا رعاة المعيز نبطشية. 5. لو تعرف الحمير ان الامبريالية تستغلها لاغراض السنكحة. لضربت ادمغتها بالشباشب. 6. الاقتصاد الامبريالي بدون رشاوي واختلاسات. ولا يسوى لحلوح.
  4. رواية رهف الجزء الثاني الفصل الرابع 4 بقلم يارا غزلان. بتخرج من عيادتها مبتلاقيش اي اثر عنوو.. رهف: اي داا بتتلفت يمين وشمال هو خيال ولا اي. ليكون محدش كان هنا وانا بيتهيئلي بتدخل اوضتها بتلاقي.
  5. أمرت نيابة مصر الجديدة بإحالة أشهر «نبطشية» للأفراح الشعبية س، ا الشهيرين بـ«أفندينا»، إلى محكمة الجنح لاتهامهما بخدش الحياء العام وإنتاج مقاطع فيديو مخلة بالآداب والتحريض على الفسق والفجور..

The latest Tweets from مي أحمد ابراهيم (@Maiahmedd91). from cairo.egypt.alrehabcity graduated from english language and literature.aou egypt branch وأفوض أمري إلي الله إن الله بصير بالعباد. Cairo, Egyp امبارح كان عندي نبطشية ٢٤ ساعة ودي الاوقات اللي من كتر الكشوفات والضغط النفسي بتاع المقاطعة مبعرفش اركز في مذاكرة فقررت يكون يوم للأفلام بدأت بفيلم ساندرا الجديد The Unforgivable وجيت ف لحظة لقيتني..

اول بنت نبطشيه شوف بتحظك ازاي النجمة نهي الجمال والعالمي

من ناحية أخرى تجري مباحث كفر الشيخ تحريات موسعة حول الحريق ، وقامت ايضا بالتحقيق والتحري حول المتواجدين في المستشفى خلال الـ « نبطشية » ،. أسباب حريق مسشتفى الصدر في كفر الشي وكان زميل الطبيب المعتدى عليه في المستشفى، الطبيب أحمد عاطف كتب عبر صفحته على فيس بوك: الدكتور كان عنده نبطشية عزل كورونا وكانت فيه حالة تعبانة عندها نقص أكسجين فعملها دخول فى المستشفى عشان تتحجز، وتخيلوا مين رفض إن. كتب: أحمد القواسمي. حصل النائب محمد عزت القاضي، عضو لجنة العلاقات الخارجية بمجلس النواب، على موافقة من هيئة السكة الحديد بإيقاف قطاري 1005/1010 روسي بمحطة فرشوط، وذلك إعتباراً من يوم الإتنين 15/3/2021 كما أجرى الدكتور خالد فهمي خلال اللقاء اتصالاً هاتفيًا بمحافظ القاهرة للتنسيق مع مدير شرطة البيئة والعمل على توفير نبطشية ليلية للمراقبة، وزيادة أعداد اللودارات، والمشاركة بحملات تفتيشية. نْبْغِيكْ عَيْشَة وْ نْمُوتْ عْلِيكْ : مقطع من أغنية الشاب خالد عيشة (راي جزائري)

Video: بعد 4 عقود.. السجن مدى الحياة للممرضة سفاحة الرضع بعد ..

كلام نبطشية افراح — تأتي الأفراح لتدخل البهجة والسعادة . 23 تشرين الأول/أكتوبر 2015 - تدين بعثة الأمم المتحدة للدعم في ليبيا بشدة الهجوم الإرهابي الذي استهدف مظاهرة في مدينة بنغازي يوم الجمعة 23. كتب: ضياء السقااعتدى أهالي مريضة بمستشفى السنطة العام في محافظة الغربية، على الدكتور نشأت رفعت، طبيب العظام داخل قسم العزل، بسبب رفضهم دخول مريضة أخرى بنفس الحجرة المتواجدة بها قريبتهم.واشتبك أهالي المريضة بالأيدي. اصعب تخصصات الطب بالترتيب. قد يفكر الكثير من الطلاب في اختيار التخصص المفضل والذي يحب أن يستكمل دراسته فيه خلال فترة الجامعة وخاصة طلاب كلية الطب، فقد يبحث الكثير منهم على اصعب تخصصات الطب بالترتيب عبارة جزائرية تعني حرفيا : سحقا كم أحبك . صيغة أخرى : نَبْغِيكْ يَا رَبَّكْ . العبارة إنعكاس لخشونة الجزائريين و عنفهم في التعبير عن مشاعرهم

التفاصيل الكاملة لاعتداء مواطن على طبيب عزل وتحطيم سيارته

تحميل كتاب الإنس والجبس pdf - أحمد عاطف - كوكب الكتبPD

و واضح إنو وائل عليه رحمة الله (الي قلبه الطيب توقف و إنهار بعد نبطشية استمرت 24 ساعة) ربما يكون كان مرهق لزمن طويل قبلها، و دي حاجة مشهودة في المستشفيات الفيها ضغط كبير في السودان (زي مستشفي. موسيقى الحظ.. ما الذي يملكه عبسلام ويفتقده إسلام شيبسي؟. يملك كل من إسلام سعيد شيبسي ومحمد عبد السلام عبسلام الآلة ذاتها، الكيبورد مع الأول والأورج مع الثاني، وباختلاف التسمية بينهما. Egypt مصر. June 5, 2020 ·. #كورونا_مش_النهاية. امبارح كنت في نبطشيه في المستشفى، وربنا بعتلي حالتين أو بمعني اصح درسين ربنا بعتهملي في وقت معين هفضل افتكر فيهم لحد مااموت. الحاله الاولى .

الفرنجة : احنا صنايعية بس نبطشية - YouTub

تابع عبر تطبيق روى المعلق الرياضي مدحت شلبي، قصةً طريفةً له مع الفنانة فايزة أحمد، عندما كان ضابطا في قسم النزهة، قائلا: كنت في نبطشية مسائية وفوجئت بفايزة أحمد داخلة القسم ومعاها سواق تاكسي خبط عربيتها عن حياة سابقة كمطرب أفراح شعبية. ولدت وترعرعت في حي المطريّة بالقاهرة. من حجرتي الصغيرة في بيت والدي، كان شبّاكي يطل على مسلّة سنوسرت الفرعونيّة في حضن مزرعة السجن القديمة. كانت للمسلّة ساحة.

رفضوا دخول حالة حرجة في حجرة قريبتهم‫مغامرات اللوبيا والزبدية في إدارة الموارد البشرية - Posts

كلمات اغنية بصره احمد سع

وزارة الصحة : نستغيث اهالي قرية شلقام مركز بني مزار محافظة المنيا بالله ثم بكم حيث يوجد في قريتنا مجمع طبي متطور والواجب انه يكون متكامل الرعايه الطبيه بعدما تفضل سيادتكم مشكورين علي انشا ها زول.الله ما فتحها عليهو من يوم عرس الدكتورة والله القعدة معانا خلاها..بس يقول لك ما فاضي الدكتورة عندها نبطشية..ولا يقول لك اليوم جايننا ناس دكتورة فلانة ولا يقول لك الدكتورة سافرت مؤتمر. زملائه في المستشفى رأوه بالفعل وهو مع الفتاة المريضة ليقوم بعمل الفحوصات الطبية اللازمة وقالوا أنه عريس جديد مكلمش شهر وكان نبطشية في الشغل بقاله ثلاثة ايام ومحدش اشتكى منه قبل كدا تماما. - حوافز كورونا بمركز العزل كانت كالآتي 3000 للطبيب و2000 جنيه للكوادر الطبية المساعدة لكل نبطشية، إضافة إلى حافز البلاغ لفريق الاستجابة السريعة 600 جنيه لكل بلاغ وهي جيدة نسبياً مقارنة بولايات. مش مشكله تتعلم.لكن انا مااعرفش الا الجراحهلا مش عايزين جراحهقعد اتعلم شهرينبعد كده قاللولى هاتاخد بيطشياتماشى يعنى جات على دى..واخدت اول نبطشيه وتانى نبطشيه وفى التالته.

سادي نبطشية - sudaneseonline

وكان عندي نبطشيه انهارده.. وقبل ما أنزل من البيت لقيت تخبيط علي الباب بطريقة غير طبيعية، زوجتي خرجت، رد شخص عليها قائلا: ابعتيلي الدكتور هيروح يكشف على زوجتي -يجب عمل نبطشية ليل فى اليوم السابق للإختبار الإكترونى يمكن ان يقوم بها عامل المدرسة و يصبح على تواصل مع المسئولين بالمدرسة للإبلاغ عن اى اعطال بالكهرباء او الحراسة ضد اى اعمال تخريبية قال محمد عادل، طبيب عظام مقيم بمستشفى ميت سلسيل المركزي، في تصريحات لـبوابة الأهرام: احنا في نبطشية من الثانية ظهرا وحتى الثامنة صباحا، تقريبا الساعة 12 ليلا دخلت حالة قالوا إنها شرقانة ومخنوقة وجاي معاها ما يقرب من.

«النبطشي»

وبدأ سباعى بالحديث، قائلا: كنت نبطشية فى اليوم ده أنا والشهيد حسانين، والهجوم على التمركز بدأ بعد تبديل الخدمة الساعة 4 فجرا، كلمنى العسكرى اللى معاه اللاسلكى على السطح قال فيه هجوم علينا. خيانات اللغة والصمت book. Read 101 reviews from the world's largest community for readers. ((إن السائد في سوريا هو قانون القوة لا قوة القانون. ذلك أن جمي..

كشفت وثيقة مسربة من داخل جهاز الأمن الوطني القطرى، التعاون بين الجهاز وقناة الجزيرة القطرية لصناعة الشائعات وبث الأكاذيب ضد الدول العربية وعلى رأسهم مصر وحكى سباعى عن هذا اليوم قائلا: كنت نبطشية فى اليوم ده أنا والشهيد حسانين، والهجوم على التمركز بدأ بعد تبديل الخدمة الساعة 4 فجرا، كلمنى العسكرى اللى معاه اللاسلكى على السطح قال فيه هجوم. مش هيَّ كل شوية نبطشية وشغل وهدَّة حيل, دا غير العيادة الشعبية اللي بتروحها يومين في الاسبوع, ماينفعش كدا.. دي مش حاسة بشبابها خالص, انا اعرف هتتجوز مين؟, اكيد أبو بكر الرازي! حوافز كورونا بمركز العزل كانت كالآتي (3000) للطبيب و(2000) جنيه للكوادر الطبية المساعدة لكل نبطشية، إضافة إلى حافز البلاغ لفريق الاستجابة السريعة (600) جنيه لكل بلاغ، وهي جيدة نسبيًا مقارنة. سهران في نبطشيه في المستشفي نايم في البيت بعد نبطشيه صحي من النوم و رايح نبطشيه كان الله في العون يا شيكو . 0 22nd April 2010, 03:02 PM.

تحميل كتاب الإنس والجبس pdf أحمد عاطف - إعرف كتبمرفوع من الخدمة: خالد شلبي من ضابط مصاب بعقدة جنسية إلى

عزيزي المستخدم. العائد من الإعلانات يمثل مصدر الربح الأساسي للموقع والعاملين به مما يساعدنا على البقاء مستقلين وحياديين حيث أننا غير تابعين لأي جهة حكومية أو حزب - قعد 3 سنين يشتغل 16 ساعه فى مطعم مساعد طباخ بعد ما كان دكتور بيشتغل فى نبطشيه ! لحد ما بقى دلوقتى شيف مشهور شاطر ناجح احسن من مليون دكتور-الناس وقتها كانت بتقول عليه مجنون ! هااا طب ودلوقتى ؟! قام الدكتور بكر عبدالمنعم رئيس حى شرق شبرا الخيمة والأجهزة التنفيذية، في ثاني أيام عيد الأضحي المبارك، برفع القمامة بشوارع ١٥ مايو وشارع ١٣٥ وشارع ترعة الإسماعيلية كان صلاح في نبطشية عمليات، أبلغه زملائه أن هناك مريض في الدور الرابع، أظهرت الأشعة جسم غريب في جسده، علم الطبيب أن الحالة لسجين في أوضتين معروفين عندنا في المستشفى أنهم سجن، لكن هذا لا يهم. نسمه: وانا هدلها الحقن وهتابع حالتها وبعد اذنك خلينى نبطشيه بليل سيف : تمام انا موافق هتستأذن انا عشان اتاخرت سلمى: ي ريت ا تفضلوا انتم كمان كل واحد على شغل قالت علا ولم تفارق الابتسامة شفتيها: - آه فعلا عندي نبطشية بعد نص ساعة الحمد لله يا إحسان أحنا في نعم كثيرة منَّ الله بها علينا ننام ونصحى آمنين في بيوتنا معافين في أجسادنا وعندنا قوت يومنا .